neděle 16. prosince 2012

Knižní recenze: Krásní mrtví - Jonas

Knižní recenze na...
Krásní mrtví - Jonas
Eden Maguire

Originální název: Beautiful Dead - Jonas
Autor/ka: Eden Maguire
Překladatel/ka: Edita Drozdová
Edice: Krásní mrtví
Pořadí v edici: 1.
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011 (ČR)
Počet stran: 274
Žánr: Fantasy, romance



Vlastní uvedení do děje
     Darina je mladá dívka, která sice vypadá jako všechny ostatní, ale oproti nim je skutečně výjimečná. Na jejich škole došlo před nedávnem ke čtvrtému záhadnému úmrtí žáka a tentokrát to nebyl pouhý kamarád jako Jonas, Summer a Arizona. Tentokrát to byl Phoenix, její milovaný Phoenix. I když spolu chodili pouhé dva měsíce, což všem přijde málo, byli si velice blízcí a milovali se.
     Jednoho dne, kdy se Darina rozhodne navštívit tajemné místo se stodolou, spatří tam tyto čtyři mrtvé lidi, neskutečně krásné, ale jako by už neměli tehdejší jiskru jako živí. Nevypadají jako živí. Ale ani jako duchové, na to jsou příliš hmatatelní a skuteční. Blázní snad Darina? Její psycholožka jí namlouvá, že je to vše jen trauma z toho, jak moc milovala Phoenixe a nyní ho ztratila.
     Jestliže je ale Darina blázen, proč neustále slyší ve své hlavě máchání křídel, pronásledují ji zjevení lebek a má tolik nepříjemných tušení? Ne, blázen není. Děje se tu něco mnohem podivnějšího.
     Teď už je jen na ní, aby se pokusila vykonat své poslání a objasnit záhadné úmrtí postupně všech čtyř.

Můj názor na knihu
     O této čtyřdílné sérii už vím docela dlouho, ale pořád jsem se neodvažovala přečíst si alespoň první díl. Neustále jsem si myslela, že mne příběh absolutně nebude bavit a tím pádem nebude mít ani smysl knihu číst. Jak moc jsem se mýlila!
     Je to velice hezký nápad, protože tím, že se konečně nebavíme o upírech, čarodějkách a duchovnu, ale přeci jen o něčem trochu jiném, je to šikovné a svým způsobem i originální. I když knížku musím přiřadit k těm všem průměrným románům pro dívky, knížka se mi moc líbila, možná až na pár výjimek, které zde popíši.
Hunterova stodola (zdroj)
     Například se mi nelíbil začátek. Byla jsem opravdu zmatená a věřím, že Darina také, ale mohlo to být přeci jen mnohem lépe popsané, první kapitolu mám zkrátka v mlze, vím jen útržky z toho, co v ní bylo popsané, děj nebyl propojený a upřímně, ztrácela jsem se. Jakmile jsem však překročila práh první kapitoly, nebe se rozjasnilo a příběh najel na správnou kolejnici. Od druhé kapitoly už to bylo opravdu mnohem lepší.
     Na druhou stranu se mi opravdu moc líbily rozhovory Dariny s Phoenixem. Díky nim jsem si Phoenixe během příběhu oblibovala čím dál více. Jeho spojení mezi ním a Darinou bylo skutečně velmi názorně napsané, řekla bych skoro až hmatatelné.
     Také Jonas mne velmi překvapil. Čekala jsem, že to bude nějaký nedbalý motorkář či co, zkrátka frajírek s nedbalou elegancí, ale i v tom jsem se mýlila. Z Jonase se nakonec vylíhl docela slušný kluk. Dokonce milující kluk. Měl totiž podobně jako Phoenix také svou dívku, Zoey.
     U části, kdy Darina navštíví zraněnou Zoey a mluví spolu o svém smutku, jsem se dokázala naprosto dokonale vcítit do obou dívek. Situace byla do všech koutků hezky popsaná a to se mi moc líbilo. Tahle scéna mě asi nejvíce dojala. Samozřejmě spolu s těmi, u kterých se Phoenix strachoval o Darinino bezpečí.
     V poslední řadě se zmíním o Brandonovi, Phoenixově starším bratrovi, kterého všichni považují za rváče a kriminálníka. Hodně lidí připisovalo Phoenixovu smrt jemu, ale potěšilo mne, že autorka nepsala pouze o jedné stránce člověka, protože nikdo není černý nebo bílý, ale každý máme více svých odstínů života. Líbilo se mi, že tu byla popsána i Brandonova světlá stránka. Nakonec nebyl vůbec tak špatný.
     Celkově jsem z knížky mile překvapena, někdy mne sice štvaly Darininy nálady a její zbrklost, ale i tak jsem si příběh dokázala užít.

O autorce
Eden Maguire žije střídavě ve Velké Británii a Spojených státech amerických. Mimo psaní se hodně zajímá o nadpřirozeno (duchy a posmrtný život) nebo také o jiné temné stránky života. Proto není divu, že napsala čtyřdílnou sérii Krásní mrtví, kteří opravdu souvisí s nadpřirozenem. Volný čas ráda tráví v přírodě, především u přátel na ranči v Coloradu, kde dokonce jezdí i na koni. Sama k tomu řekla: Posaďte mě na koně a nasměrujte mě k nejbližší hoře – tam je můj soukromý ráj. “ V současné době pracuje na další sérii jménem Dark Angel, jejíž první díl vyšel v roce 2011 v angličtině.

Hodnocení knihy: 6,5 z 10
Za poskytnutí recenzního výtisku této knihy velice děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji