úterý 23. července 2013

Knižní řada Ulysse Moora

O dobrodružné knižní řadě Ulysse Moora jsem poprvé slyšela ještě na základní škole od spolužačky, která knihy četla a moc se jí líbily. První díl jsem po jejím doporučení a mém okouzlení na mě čekajícícím dobrodružství přečetla ještě ten rok, myslím, že jsem si ho půjčila z knihovny. Ale pak, po nějaké době, jsem už do knihovny ani nechodila, asi jsem neměla s kým, nevím, každopádně jsem na knižní řadu úplně zapomněla. Ale teď jsem ji v knihovně opět nalezla a i když už asi úplně nepatří do mé věkové kategorie (spíš kat. 11-12 let), tak je mi to jedno a vůbec to neznamená, že by mě to nebavilo. Je to vážně oddechové čtení, ale knížky se čtou lehce a rychle, zásluhu na tom mají i ta o stupeň větší písmenka, jistě, ale zkrátka chci tím říct, že se ty knihy líbí i mé mamce, která je dospělá, kdo by to byl řekl, takže pokud sháníte pohodové čtení na prázdniny, můžete zkusit tohle - doporučuji.




Vila Argo
Rozhodla jsem se napsat jakousi shrnující recenzi na celou řadu, protože nebudu dělat recenzi na každý díl zvlášť, vážně ne. Všechny díly řady můžeme pokládat za něco jako přetištěné deníky. Musím říci, že začátky kapitol a celkový vzhled knih zevnitř i zvenčí je vážně moc hezký a dodává knize správně dobrodružné napětí. Na začátku každé knihy je nejprve email od jistého badatele, který se snaží přijít na kloub záhadám pocházejícím od Ulysse Moora. Ulysses Moore byl (nebo je - kdo ví) cestovatel a podivín, který žil ve vile Argo na bílém útesu přímořské vesničky Kilmore Cove. Badatel samotnou vesnici nenašel, ale zůstává ubytován v hostinci a nedlouho poté mu kdosi donese starou truhlu plnou deníků a všemožných fotek, nákresů a spoustu dalších zajímavých věcí. Badatel postupně překládá a přepisuje deníky, které jsou jakože přepsané právě tyto knihy. A tyto deníky vyprávějí o tom, jak se pan a paní Covenantovi přistěhovali se svými dvěma dětmi, dvojčaty, do vily Argo poté, co z ní odešel Ulysses Moore. Děti si brzy najdou dobrého kamaráda z vesnice, ale ještě netuší, kolik toho na ně čeká. Dům je totiž dost starý a má nemálo tajemství. Ovšem všude číhá nebezpečí a děti si na sebe musejí dávat dobrý pozor, protože nejsou samy, kdo chce vědět tajemství záhadného Ulysse Moora.



Pokud vás tedy baví takové ty hry a honby za pokladem, za tajemstvím, to dobrodružství, přicházení na kloub hádankám, tak jsou tyhle knihy určitě dobré čtení na prázdniny. Vážně se čtou rychle a umějí mile potěšit, dokážete si u nich odpočinout a uvolnit se. Celou řadu jsem si docela oblíbila, když zrovna potřebujete vážně nějakou oddechovku, čtení, u kterého se nemusíte až tolik soustředit, abyste zapadli do děje, tak je na to tahle řada docela dost dobrá. Něco málo by v tom psaní trošku vylepšit šlo, ale nic mi v knihách výrazně nevadilo, dokonce jsem tam nezaznamenala nějaké hrubé pravopisné chyby nebo tak něco, co někdy vídám i v knihách pro dospělé, takže proč tuhle skvělou řadu neocenit.

3 komentáře:

  1. Díky tobě si nejspíš tuto sérii přečtu, dík za tip ;)). Jinak pěkně si to shrnula :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, měla jsem to už nějakou dobu v plánu a konečně jsem se k tomu odhlodlala. Podle mě o této sérii tolik lidí neví, což je ale škoda, protože to jsou dobré knížky. Děkuju za pochvalu :) Ať se ti knížky taky líbí.

      Vymazat
  2. Já jsem o téhle sérii ještě neslyšela, ale vypadá to zajímavě :)

    OdpovědětVymazat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji