sobota 3. listopadu 2012

Trojská maska (David Gibbins)

Trojská maska

(David Gibbins)

Počet stran: 448
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Ladislav P. Valík
Rok vydání: 2012
Anotace: Podmořský archeolog Jack Howard má neodbytný pocit, že legendární objevitel Tróje, Heinrich Schliemann, neprozradil světu všechno, co na svých vykopávkách našel. Zdá se, jako by dávné zlo, jež smetlo kvetoucí civilizaci, nezemřelo s padlými králi, ale hnalo lidstvo dál, do dalších krvavých, ničivých válek.
Nacistická posedlost neomezenou mocí se nezastaví před ničím, ani když od konce druhé světové války uplynulo už kolik desetiletí. Jenže co má společného koncentrační tábor blízko Belsenu s podivným "klíčem" z podzemí Tróje? A co viděla tajemná dívka s harfou? Úplně jiné dívce jde ale o život. A Jacku Howardovi je tak drahá, že si kvůli ní ochotně potřísní ruce krví zabijáků…

O knize:
Kniha se skládá ze tří částí.
V první části jde spíše o takové uvedení do děje, seznámení s hlavními postavami a umístění příběhu. Setkáváme se hlavně se slavným Heinrichem Schliemannem, jeho ženou Sofií či dobrodruhem Jackem Howardem. V prologu se ocitáme u objevu Heinricha, kdy se podíváme nejen do Tróji, ale i na krásnou Trojskou masku, kterou tajně objevil, avšak nikomu neukázal. Poté se přesuneme do současnosti, kdy Jack se svým týmem přijedou na vykopávky Tróje. Myslí si totiž, že ještě zdaleka nebylo nalezeno vše.
V druhé části už je mnohem více akce, protože se ocitáme uprostřed druhé světové války, kdy se vracíme do minulosti. A proč děj míří právě sem? Vypráví o dvou vojácích, kteří dostali za úkol najít jistou dívku. Dívku s harfou, která nakreslila velice nezvyklý obrázek. Co viděla jako jediná?
Ve třetí části Jackovi unesou jeho nejmilovanější osobu a on se tedy ocitá ve velice náročné situaci. Také dostaneme především odpovědi na všechny otázky, které jsme v předešlých částech měli. Ano, museli jste si na ně počkat docela dlouho, ale o to je konec lepší a musíte číst těch posledních pár kapitol dál a dál, dokud nezjistíte, že už je konec. Poslední stránky jsem už hltala. Na to, jaký byl pomalý rozjezd, se na konci rozjel vlak plnou rychlostí.
Počáteční šok:
Po prvních pěti stránkách jsem měla čistý šok. Sice jsem to měla očekávat, ano, já vím, ale přesto jsem byla překvapena, jak je kniha napsána. Její autor volil slova velice uváženě a používal zastaralých, archaických či noblesnějších výrazů oproti knihám, které jsem dosud četla. Opravdu jsem u některých slov dlouho dumala nad tím, co asi znamenají. Avšak člověku to přinese zase něco nového, o něco málo se přiučí. Tato knížka určitě není pro "rychlé čtenáře", ale je to knížka, nad kterou se musí přemýšlet. Opravdu se nedá číst kdekoli a kdykoli, ale člověk si na ni musí udělat čas a soustředit se na čtení. Ze začátku jsem měla lehké problémy se do příběhu opravdu vžít, užívat si ho. Nejspíš to bude mít za důsledek můj věk, osobnost a jiné věci. Kniha je určitě vhodná pro mladistvé, které zajímá historie nebo historicky detektivní příběhy, čemuž kniha opravdu odpovídá. Ale určitě není pouze pro náctileté, vřele doporučuji i dospělým a starší generaci. Když je volná chvíle v práci a vhodná nálada, nebo volný víkend, tahle kniha je skvělým plánem jak strávit volný čas! I přes můj počáteční šok jsem se po pár kapitolách do příběhu dokázala vžít a pak už jsem si to opravdu užívala, ale pokud nemáte rádi dlouhé začátky a spíše raději vstupujete rovnou do akce, tato kniha není úplně pro vás. Nicméně to už nechám na každém jednotlivci ;)
Hodnocení: 7,5/10 
Stav: recenzní výtisk

Za tento recenzní výtisk vděčím nakladatelství Metafora.
Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji