sobota 3. listopadu 2012

Temná akademie: Spoutaní (Gabriella Poole)

Temná akademie: Spoutaní

(Gabriella Poole)

Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Matocha Čeněk
Rok vydání: 2012
Anotace: Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnostmi. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Cassie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..

Akademie se nyní přestěhovala do New Yorku, ale už tu nebylo takové hezké popisování míst jako v Paříži. Scházelo mi tam více popsání budovy akademie, dokázala jsem si to představit pouze velice nepřesně. Už to nebylo tak "nabité" jako v Paříži. Uznávám, možná je to tím, že Paříž je jedno z mých oblíbených měst a New York mne nijak zvlášť neuchvacuje, ale i tak, stálo za to si s tím mnohem více pohrát. Stejné výtky mám i k popsání celkového města. Oproti Paříži toto popsání splňovalo asi jen polovinu.


První cca polovinu knihy jsem si dost užívala, i když spojení mezi Cassie a Ranjitem už bylo chvílemi vážně přehnané, také Cassie docela nesmyslně vyváděla. Ale i tak se to dalo dost přehlédnout, dokud se neobjevila Rada Starších, Živá hlína a plán Kateřiny i její matky. Ach bože můj, proč si to autorka musela tak moc zkazit?! Tyto zápletky měla rozhodně mnohem více promyslet a neukvapovat se tolik nad psaním! Až moc se nechala unést radostí z děje, až asi zapomněla psát... Hlavně tu Živou hlínu mohla mnohem více popsat, úplně jsem nevěděla, co si pod tím vysvětlením mám představit. Rozhodně mohla mnohem více rozvádět vztahy a myšlenky vystupujících osob. Dost mne zajímal vztah Kateřiny s její matkou, ale nikde tam nebyl rozveden. Velká škoda. 

Celková konečná akce, kdy Cassie zachránila své přátele před hrozným osudem, byla katastrofická. Ztrácela jsem se, byl zmatek, autorka nezvládla situaci popsat. A celé to završila tím, že se Cassie až nesmyslně povyšuje nad Radu. Z toho jsem byla dost znechucená. Chyběly mi tam překážky, které musí překonat. Bylo to až příliš dětinské, uspěchané, amatérské - ten konec. A nakonec se úplně nesmyslně pohádá Cassie s Ranjitem. Nevím, ale asi jí během příběhu někde v Central Parku vypadl mozek. Měla by ho rychle zase najít a použít nějaké pořádné lepidlo. I přes velké minusy si ráda počkám na třetí díl. Jsem dost zvědavá, jak to autorka vyřeší a zakončí. Doufám, že si uvědomí své chyby a napíše třetí díl mnohem lépe!


Hodnocení: 6/10
Stav: recenzní výtisk

Za tento recenzní výtisk vděčím nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji