pondělí 2. července 2012

Krátký druhý život Bree Tannerové (Stephenie Meyer)

Krátký druhý život Bree Tannerové

(Stephenie Meyer)

Série: The Twilight Saga
Díl: doplňující kniha
Počet stran: 192
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Petra Babuláková
Rok vydání: 2010
Anotace: Velmi očekávaná novela doplňující ságu Stmívání, kterou Stephenie Meyerová napsala na popud mnoha otázek týkajících se postavy novorozené upírky Bree Tannerové, která se objevuje ve třetím díle ságy (Zatmění), podává pohled na události v životě novorozeného upíra z druhé strany, než je pohled Belly. Kniha vyjde před premiérou Zatmění, aby se fanoušci mohli seznámit s Bree a jejím životem dříve než jej uvidí ve filmu.

Bree a Diego:
I v této knize se objeví láska.
Novorozeným je vtloukáno do hlavy již od jejich stvoření, že slunce pálí. Jen by se ukázali na slunečních paprscích a bylo by po nich. Bree s Diegem zjistí, že je to naprostý nesmysl a postupně se do sebe zamilují. Bohužel to však neskončí nijak šťastně. Oba dva zemřou kvůli důvěře k člověku, kterému za žádných okolností věřit neměli.

Fred:
Flegmatik, kterého byste klidně přehlédli. Nejen díky jeho odpudivé schopnosti, ale také proto, že je spíš pozorovatel než hlavní postava. Jako jediný se zachrání, protože umí přemýšlet. Je opatrný. Ale jeho život není dopovězen. Co ho čeká v tom velkém světě, když ani neví, co jsou Volturiovi zač? To je otázka. Dost by mě zajímalo, jak to s ním poté pokračovalo. Ale to už je zase jiný příběh. Opravdu mne zaujal svým postavením k celé věci a také to, jak i jako novorozený upír uměl používat mozek.

Shrnující hodnocení:
Knížku jsem si přečetla, protože jsem čekala něco podobného jako Stmívání, které mne naprosto nadchlo. Ale bohužel jsem zklamaná. Knížka mne nezaujala tak, jak bych si představovala a ve slabých chvílích jsem se musela přemáhat, abych ji vůbec dočetla. Kdybych ji mohla popsat vlastními slovy, řekla bych o ní tohle: Bílý papír s mnoha černými čarami, mezi kterými se začínám ztrácet. A pak je tu jedna sice méně zřetelná, ale přeci jen všimnutelná červená linka - láska mezi Diegem a Bree. Ani moc akce, ani moc poutavosti jsem v knize neviděla. Musím ale dodat, že Stephenii obdivuji v tom, že se na příběh umí dívat nejen jedním pohledem.

Hodnocení: 5/10 
Stav: půjčená

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem vděčná za všechny komentáře :) Děkuji