Knižní recenze na...

Pořadí v edici: 1.
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011 (ČR)
Počet stran: 240
Žánr: Upíří romance, YA

Anotace
8. září 1864. Ona není tím, kým se zdá. Mělo by mě to překvapit? Vyděsit? Ranit? Jako kdyby nic z toho, co jsem znal, z toho, co jsem se naučil, z toho, čemu jsem celých sedmnáct let věřil, nebyla pravda.
Ještě jsem cítil, jak mě líbala, jak mi svými prsty tiskla ruce. Pořád jsem po ní toužil, a přesto mi v uších zněl hlas rozumu: Nemůžeš milovat upíra! Kdybych měl jednu z jejích sedmikrásek, mohl bych otrhávat lístky a nechat kytku, aby rozhodla za mě. Mám ji rád... nemám ji rád... mám... Miloval jsem ji. Určitě. Na tom, co bude dál, mi nezáleželo. Mělo se moje srdce ubírat tímto směrem? Kéž bych měl mapu nebo kompas, aby mi ukázaly cestu. Ale ona má moje srdce a je mojí zářící hvězdou... a to by mělo stačit.

Můj názor na knihu
zdroj
     Asi jste si už všimli, že jsem se rozhodla taky okusit trochu těch slavných Upířích deníků, které mi ale nakonec nepřišly zase tak úžasné. Jistě, ujdou, ale dle mého názoru to není úplně nějaké veledílo. Celá řada je taková oddechovka.
     Když se ale vedle Upířích deníků začaly vadávat Stefanovy deníky, nabyla jsem zvědavosti a už delší dobu se chystala okusit i tuto část upířího světa.
     Z této knihy jsem byla v něčem velmi příjemně překvapena, ale něco mne naopak dost pobouřilo. Mé pocity jsou tedy dost rozpoluplné a smíšené, proto rozdělím hodnocení knihy jaksi do dvou částí, abyste to snad i lépe pochopili. Nejprve začnu hodnocením kladným, tedy co se mi na knize líbilo.
Katherine (zdroj)
     Už podle obálky lze poznat, že Elena nemá blonďaté vlasy jako v knihách Upířích deníků, takže už v tomto okamžiku lze zaznamenat, že nebude úplně všechno stejné jako právě v Upířích denících.
     Ano, kniha mi přišla mnohem bližší seriálu The Vampire Diaries, který pravidelně sleduji, a možná to tak bylo mnohem lepší. K seriálu mi to sedlo mnohem víc, přeci jen i v seriálu byly spin-offy a tak trochu s knihou zkrátka ladily.
     Díky této knize jsem měla možnost se na Stefana podívat zase z jiných pohledů, vidět ho v jiných situacích a tím ho i více poznat. Ještě před nedávnem jsem měla mnohem radši Damona, ale Stefana jsem brala jako pohodáře, který je taky fajn. Jenže jak se kolem Damona neustále šílí, už mě zkrátka přestal bavit, už mi nepřipadá tak úžasný. V podstatě jsem celkově o hlavní postavy Eleny, Stefana a Damona ztratila určitý zájem. Mnohem více mne teď baví sledovat vedlejší postavy, které mi připadají nyní i lepší.
     Ale zpět ke knize.
     V jednom jsem si jistá, a to v názoru, že tato kniha je lepší než Upíří deníky. Ale také není dokonalá. Zdála se mi lepší než první dva díly Upířích deníků, na druhou stranu má i své velké nedostatky.
     Tudy se dostáváme k hodnocení zápornému.
     Jedna velká a základní věc, kterou jsem v knize totálně postrádala, bylo více akce.
(zdroj)
     Musím říci, že jsem byla překvapena hezkým popisem situací a děje, opravdu to bylo tentokrát moc hezky popsané, mnohem lépe než v Upířích denících, ale na druhou stranu kdybych nebyla poháněna kupředu jakousi zvláštní zvědavostí, co se tedy z knihy vyklube, knihu bych možná i přestala číst. Moc vyvýšených událostí nad normálním plynoucím dějem tam totiž nebylo a čtenáře to tak trošku uspává.
     Řekněme ale, že jsem byla zvědavá na Stefanovu historii, ale i na historii Katherine a dalších postav, dalo mi to možnost hrdiny poznat zase z jiného úhlu a nahlédnout do jejich minulosti, za což jsem vděčná, takže nakonec kniha nebyla špatná. Dle mého vážně lepší než Upíří deníky, akorát by to příště chtělo trochu více těch dějově vyvýšených scén, více akce. Samozřejmě si pod tím ale nepředstavuji scény z akčních filmů, kde vybuchují bomby apod., ale zkrátka by děj knihy chtěl trošku oživit.

O autorce
L. J. SMITH (Lisa Jane Smithová nebo Ljane) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. LJ Smith je pseudonym. Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Píše od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala a znovu začala až v roce 2008. Tato pauza si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů (rakovina v rodině a následná ztráta matky) Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.

Hodnocení knihy: 7 z 10
Za poskytnutí recenzního výtisku této knihy velice děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde.